תקופת כהונה: 1934-1936

תיאור תפקיד: יו"ר ההנהלה הנבחר הראשון של קריית מוצקין

​פישל נולד בטרניסקה אוקראינה בשנת 1887. שם נישא ליינטה ונולד בנו ישראל. בשנת 1927 עלתה המשפחה ארצה והתגוררה בחיפה בהדר הכרמל. לפרנסתו, עבד פישל בבנק הלוואה וחסכון בסניף המרכז המסחרי בעיר התחתית בחיפה.

לאחר תקופת מה, משנחשפו דעותיו ואמונותיו הפוליטיות, פוטר פישל מעבודתו בשל השתייכותו לתנועת הימין הציוני הרוויזיוניסטית, שהאמינה בתורת "ארץ ישראל השלמה" או במילים אחרות "שתי גדות לירדן". תנועת האם של ארגוני האצ"ל והלח"י ולימים מפלגת הליכוד. תפיסת עולם שבלשון המעטה לא הייתה אז הפופולארית ביותר בקרב האוכלוסייה היהודית בארץ ישראל שברובה הייתה סוציאליסטית, מאורגנת היטב בארגונים מבוססים כגון הסתדרות העובדים, מזוהה עם מפא"י ההיסטורית לימים תנועת העבודה.

ראשית דרכו הציבורית הייתה בשנת 1933 משנבחר להיות מחליפו של ד"ר אהרון ברט, יו"ר תנועת "המזרחי".

משהוחלט להקים שכונה לחברי ארגון המעמד הבינוני שחבריו אידיאולוגית לא היו משויכים להסתדרות העובדים, היה פישל בין ראשוני המועמדים להתיישב בשכונה. ביתו נבנה בשד' השופטים דאז, 54 (כיום, שדרות משה גושן). כאן נפטרה רעייתו יינטה בטרם מלאו לבנו, ישראל, 13 שנים.

מתוך הפרוטוקולים שבידינו, מצטיירת תמונה לפיה ניהל ברייטמן את ענייני השכונה או לפחות את אופן קבלת ההחלטות בהנהלה ביד רמה, חלק נכבד ביותר של ההחלטות התקבלו על פי דעותיו, הוא מצטייר כמי שמילתו ודעתו היו הקובעות. בעיקר בנושא המאבק על האוטונומיה הניהולית של השכונה אל מול ארגון המעמד הבינוני והנהלת הקק"ל.

בתקופתו, נחפרה באר המים, נסלל הכביש הראשון, נבנה מגדל המים, הוחל בבניית בית הספר הראשון ועוד.

ביום 19.05.35 נבחר שוב וכסגנו נבחר א. גרושקביץ. בישיבה מיום 13.11.1935 מתפטר פישל מההנהלה ומתפקידו כיו"ר על רקע מחלוקת חריפה בנושא שיטת חלוקת זכויות לחנויות בקריה. במקומו מתמנה לתפקיד סגנו גרושקביץ. בחודש מרץ 1936 לאחר אסיפה כללית ובחירות, מקבל את אמון הציבור וחוזר לכהן כחבר הנהלה אך לא כיו"ר.

מעט שתי תקופות היעדרות קצרות מישיבות ההנהלה, מעין "החרמה" עקב עימותים עקרוניים ואישיים, הוא מכהן כחבר הנהלה עד הקמת המועצה המקומית בשנת 1940 ואף נבחר לתקופת כהונה אחת כחבר מועצה.

בשנת 1957 נפטר פישל ברייטמן והוא בן 70.